31 Mac 2013

My wonderful moment :D

Assalamualaikum.

Bila online Twitter atau Facebook, banyak yang tanya, cuti seminggu ni Ayy pergi mana. Sebenarnya, Ayy di rumah saja. Sebab waktu malam, Ayy dan lil sis ada kelas komputer 8 hari (Isnin-Sabtu). Kenapa ambil malam? Sebab siang fullpark sudah. Disebabkan kami ambil malam, jadi satu subjek, dua hari. Kalau yang ambil siang tu, empat hari saja la sebab ada empat subjek.

Apa yang diajar :
  • Hari pertama dan kedua - Asas menggunakan komputer
  • Hari ketiga dan keempat - Microsoft Word
  • Hari kelima dan keenam - Microsoft Excel
  • Hari ketujuh dan kelapan - Microsoft Powerpoint
Hari pertama dan kedua diajar pasal asas menggunakan komputer. Macam mana mau on dan shut down komputer, dan macam mana mau simpan gambar etc. Walaupun Ayy sudah tau semua basic tu, tapi dengar jugak sebab ada jugak kawan-kawan lain masih belum tau. First day sampai di kelas tu, rasa janggal jugak, sebab kebanyakannya kawan-kawan lil sis tapi ada jugakla yang Ayy kenal. Daaann, nasib baik si Emah datang! :)

Hari ketiga dan keempat pulak diajar fungsi dan macam mana cara guna Microsoft Word. Salin bulat-bulat dari depan saja ni. Kira ok la, dari disuruh buat sendiri, kan? Ni hasil kerja Ayy.

Hari ke-3

Hari ke-4

Apa yang diajar time hari kelima dan keenam hinggggaalaa hari ketujuh dan kelapan sama jugak dengan hari ketiga dan keempat, pasal microsoft. Kali ni bukan Word sudah yang diajar, tapi Excel dan PowerPoint. Ni pun sama jugak, salin bulat-bulat dari depan.


Ni semua yang diajar time hari ke-5 dan ke-6

Dua hari terakhir, rasa macam sedih sikit! Cewaah! Mestila kan, kalau kita ikut apa-apa aktiviti pun, time mula-mula tu mesti rasa bosan kan? Tipu kalau tidak. Tapi, bila mau dekat ke penghujung aktiviti, rasa best pulak, macam tidak mau berpisah ! Yaaalaa sangat !

Naa, hari ketujuh dan kelapan ni guna Powerpoint jadi mencabar sikit ! Sebab tiada sudah istilah copy paste dari depan macam hari ketiga hingga keenam tu. Ini buat ikut kreativiti sendiri lepas cikgu sudah explain panjang lebar.. First tu, confused jugak sebab Ayy betul-betul tidak tau mau buat pasal apa! 15 minit berfikir. Check hasil kerja orang lain di komputer macam mana diorang buat. Tingg! *mentol lampu keluar di atas kepala!* "T.W.I.T.T.E.R !"

Classs! Sempat lagi promote fb. LOL -.- untuk eratkan silaturrahim.

OK ka? Untuk Powerpoint ni Ayy guna lagu Lucky - Jason Mraz ft Colbie . Haa! Sebelum terlupa, start hari ketiga dan keempat guru lain sudah yang ajar. Jadi dalam hati, tertanya-tanya sudah "siapa la cikgu yang mengajar besok?" Tapi, time Ayy datang hari yang kelima tu, tetap guru yang sama hinggala hari yang terakhir. Besttt, doo! Last day, lambat sikit kami mula belajar dan waktu pulangpun lambat jugak. Walaupun lambat pulang, Ayy happy! Sebab semua kerja yang dibagi, dapat disiapkan.. Alaaa, tak dapat masuk pulak gambar ni! -.- SPOIL BETUL! Never mind la! Untuk simpanan sendiri saja la. :'|

Rupanya, lil sis sedih macam Ayy jugak time last day tu. Ayy sedih bukan apa, tapi ya lah! Bukan selalu ada peluang begitu. Belajar sama-sama, bercerita, bila sudah siap kerja, online sekejap, makan free (hihihi), dapat tengok orang main kejar-kejar (Bukan apa, di umur belasan tahun ni, mana ada sudah istilah main kejar-kejar. Kan?) etc.. Eee, pokoknya bestlaa!  Ayy hope both of the teachers will add Ayy di fb, lol -.-





P/S : Perfume cikgu tu doublee triplee wangiii! Ayy wonder, perfume apalah yang dia pakai? :\

Tiada ulasan:

Catat Ulasan